India's COVID-19 Health Insurance Claim Regulations-Strict Awareness Rules.
The New Delhi Honorary High Court in its ruling on April 28, 2021 recommended that IRDAI instruct all insurance companies to approve a maximum of 30 months for hospitals/institutions to approve no cash during the year and a maximum of 60 Minutes, so there will be no delay in discharge and no empty beds.
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No medical required# COVID - 19 Covered
The program provides a fixed response time of two hours to provide non-cash pre-authorization and final discharge of insured patients. Dear High Court, the following are instructions to all insurance companies: The decision to approve the cashless processing of COVID-19 claims will be communicated to the network operator (hospital) within 60 minutes after receiving the authorization.
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Requirements and necessary hospital requirements The final discharge decision of eligible COVID-19 patients will be notified to the network operator within one hour of receiving the final invoice and all hospital requirements.
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Despite the above external time constraints, it is recommended that insurance companies process such applications immediately in order to obtain cashless treatment and patient discharge permits as soon as possible. The above instructions are effective immediately.
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COVID-19 स्वास्थ्य बीमा दावों के निपटान के लिए सख्त विनियमन - कोरोना रक्षक नीति।
भारत का COVID-19 स्वास्थ्य बीमा दावा विनियम-सख्त जागरूकता नियम।
नई दिल्ली माननीय उच्च न्यायालय ने 28 अप्रैल, 2021 को अपने फैसले में कहा कि IRDAI सभी बीमा कंपनियों को निर्देश देता है कि वे अस्पतालों / संस्थानों को वर्ष के दौरान अधिकतम 30 महीने और अधिकतम 60 मिनट के लिए कोई नकदी स्वीकृत करने का निर्देश दें, इसलिए डिस्चार्ज में कोई देरी नहीं और कोई खाली बिस्तर नहीं।
कार्यक्रम गैर-नकद पूर्व-प्राधिकरण और बीमित रोगियों के अंतिम निर्वहन प्रदान करने के लिए दो घंटे का एक निश्चित प्रतिक्रिया समय प्रदान करता है। प्रिय उच्च न्यायालय, निम्नलिखित सभी बीमा कंपनियों के निर्देश हैं: COVID -19 दावों के कैशलेस प्रसंस्करण को मंजूरी देने के निर्णय को प्राधिकरण प्राप्त करने के 60 मिनट के भीतर नेटवर्क ऑपरेटर (अस्पताल) को सूचित किया जाएगा।
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आवश्यकताएं और आवश्यक अस्पताल आवश्यकताएं अंतिम चालान और सभी अस्पताल की आवश्यकताओं को प्राप्त करने के एक घंटे के भीतर पात्र सीओवीआईडी -19 रोगियों के अंतिम निर्वहन निर्णय को नेटवर्क ऑपरेटर को सूचित किया जाएगा।
उपरोक्त बाहरी समय की बाधाओं के बावजूद, यह सिफारिश की जाती है कि बीमा कंपनियां कैशलेस उपचार प्राप्त करने के लिए तुरंत इस तरह के अनुप्रयोगों की प्रक्रिया करती हैं और जितनी जल्दी हो सके रोगी निर्वहन की अनुमति देती हैं। उपरोक्त निर्देश तुरंत प्रभावी हैं।
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